Leestijd 3 minuten
Vandaag de dag moet je online aanwezig zijn. Want wist je dat meer dan 70% van de mkb’ers een of meer bedrijfsaccounts op social media heeft? Jouw organisatie nog niet? Dan is het al helemaal tijd om daar nu mee aan de slag te gaan. Welke stappen je moet nemen en hoe wij je kunnen helpen lees je hieronder.
Content is alle informatie wat je online kunt vinden en delen, in de vorm van (bewegend)beeld of tekst. Maar waarom content? Inmiddels is het aanbod van content enorm gestegen. Organisaties spelen in op de trend om meer online te delen, zoals blogs, vlogs, podcasts, infographics, video en mailings. Om je doelgroep zo goed mogelijk te bereiken en jouw boodschap over te brengen is het enorm belangrijk om relevante en goede content te maken. Alleen echte, unieke, consistente en verslavende content springt er vandaag de dag nog uit.
Een contentstrategie is in de basis het inzetten van de juiste content op de juiste manier, op het juiste kanaal (denk aan je eigen website, social media, YouTube en e-mail), gericht op de juiste doelgroep, op de juiste tijd en met de juiste boodschap. Er hangen dus heel veel elementen aan een goede content strategie. Het inzetten van content is anders dan het inzetten van bijvoorbeeld Google Ads. Met het inzetten van content genereer je vaak niet direct conversie in keiharde euro’s, maar wat levert het wel op? Een bepaald aantal weergaves, bereik, mate van interactie of het versterken van de naamsbekendheid.
Over het algemeen is content het beste in te zetten om bewustwording bij de doelgroep te creëren.
Er zijn verschillende redenen om content in te zetten. Denk hierbij aan onder meer…
Content is de brandstof van alle (online) marketing uitingen. Weet jouw doelgroep nog niet wie jij bent of weten ze je nog niet te vinden? Content is dé manier om jouw bedrijf sterk in de markt te zetten! Laat zien wie je bent, waar je voor staat en wat je doet. Door middel van ons ‘Frozen Yoghurt concept’ vertalen wij dit samen met jou naar relevante en aantrekkelijke content. Met een sterk merk, duidelijke doelgroep voor ogen en een consistente aanpak zorg je ervoor dat je online het meeste rendement pakt: dé succesformule voor content.
Na een intake (telefonisch of op locatie) of een merksessie bepalen we de essentiële content die we gaan inzetten. Dit betreft vaak social media en blog of nieuwsbrief. Wil je meer? Kies dan voor toppings om jouw content te verrijken. Denk aan een te gekke bedrijfsreportage, interessante klantcase of social advertising om jouw bereik een boost te geven. Natuurlijk zijn er nog veel meer mogelijkheden!Dat content belangrijk is moge duidelijk zijn. Maar hoe gaat het implementeren van een content strategie in zijn werk? Hiervoor hebben een aantal stappen bepaald.
Ga je liever eerst zelf aan de slag, dat kan natuurlijk ook. Realiseer je wel dat het niet eenvoudig is, veel tijd kost en enig geduld voordat je resultaat merkt nodig is. Onderstaand een aantal tips bij het maken en verspreiden van content voor jouw contentstrategie.
Lijkt het je leuk om eens met onze content specialisten te sparren? Neem dan contact met ons op!
Misschien vind je dit ook interessant: